نمایندگی ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خط تولید ایران خودرو

خط تولید ایران خودرو

دانستنی ها و حقایق جالب در مورد ماشین و آنچه در مورد خودرو نمیدانید

ماشین ها برای جابجایی مسافرین در جاده ها استفاده می شوند ،که به اتومبیل نامیده می شوند.کلمه اتومبیل از دو کلمه “auto”که یک کلمه ایی یونانی به معنای خودکار و “mobile”کلمه ایی فرانسوی به معنای متحرک می آید.یک ماشین می تواند نشان دهنده سبک زندگی و مجسم کردن شخصیت فرد صاحب آن باشد.به عنوان یک علاقمند به ماشین،ماشین یک وسیله نقلیه بسیار مناسبی که می تواند مستلزم اکتشافات و جستجوهای ما بر روی کره زمین باشد. بطور کل،ماشین ها دارای سابقه ایی طولانی می باشند و روزانه با پیشرفت تکنولوژی ،بهتر و ایمن تر می شوند.به همین دلیل در بخش سرگرمی نمناک ما قصد داریم بیش از 80 واقعیت در مورد اتومبیل ها را به شما کاربران معرفی نماییم.

تاریخچه اتومبیل

1-اولین خودرو در جهان توسط “کارل بنز”در سال 1885 میلادی ساخته شد که بالاترین سرعت آن 16 کیلومتر در ساعت بود.این اتومبیل دارای یک موتور 4 سیلندر افقی در یک شاسی مخصوص طراحی و نصب شده بود.این اتومبیل از نگاه بنز،برترین و تحسین برانگیز ترین اختراع می باشد.

2-در سال 1908 میلادی،مدل T توسط هنری فورد ساخته شد و اولین ماشینی بود که به تولید انبوه رسید.قیمت این ماشین در سال 1908 ،حدودا 850 دلار و در سال 1925 قیمت این ماشین سقوط کرد و به قیمت 260 دلار رسید.

3-برای اولین بار چراغ راهنمایی الکتریک در سال 1914 در خیابان 105 کلیولند واقع در اوهایو آمریکا نصب شد.همچنین اولین خط کشی خیابان،در سال 1911 میلادی در میشیگان کشیده شد.

4-نخستین وسیله نقلیه اتوماتیک توسط “کاگنات فاردیر” به همراه”نیکولاس جوزف کاگنات”در سال 1769 ساخته شد که یک ماشین بخار 3 چرخ بود.

5-اولین ماشین جهان با موتور IC،توسط “نایسفر نایپس” در سال 1807 ساخته شد.مخترع آن علاوه کار کردن زمینه خودرو،عکاسی نیز می کرد.

6-کارل بنز برای اولین بار در تاریخ 29 ژانویه 1886ماشینی که از گاز برای حرکت استفاده می کرد ،ساخته شد و ثبت اختراع شد.شماره این اختراع DRP-37435 می باشد که می تواند گواهی و نشان دهنده ثبت این اختراع باشد.همچنین این اختراع در شهر برلین واقع در آلمان ثبت شد.

7-اولین سفر طولانی با اتومبیل توسط “برتا بنز”(همسر کارل بنز)همراه دو فرزندش ثبت شده است.

جستجو مطالب

جستجو

آخرین نوشته ها